FC Purmerend E2 - Purmersteijn E3

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse 03

20 september 2014 10:00

Filmpje:  http://youtu.be/b3u3c_Y-NE4

Vandaag moesten we om 9 uur verzamelen, iets eerder dan normaal. Iedereen zag er dan ook pico bello uit omdat ze op de foto moesten. Gel in haar en shirtjes in de broek.

Onze tegenstander is vandaag Purmersteijn. Er hangt altijd een aparte sfeer. Hoe komt dat eigenlijk? Net zoals bij Feyenoord en Ajax. Eindelijk staan we op het juiste veld en de wedstrijd kan beginnen. Purmersteijn zet E2 meteen goed vast. Purmersteijn heeft de bal en gaat richting het doel maar wordt gelukkig door Yusab onderschept. Je voelt de druk van Purmersteijn. En ja hoor, Purmersteijn heeft de bal en schiet hem keihard erin, niet te houden. 0-1  (10.02). Purmerend is er van geschrokken maar krijgt eindelijk meer grip in de wedstrijd, waardoor Wesly een kans krijgt, schiet..…op de paal.

E2 krijgt als antwoord hierop een snelle tegen aanval. Ook hier kwam de bal op de paal. Purmersteijn bleef druk zetten waardoor er weer een tegendoelpunt kwam 0-2. ( 10.05).

Waren de E2 nu eindelijk wakker geschud en gaan ze nu voetballen? FCP werd iets feller. Er wordt heen en weer om de bal gevochten. Verdedigers van de E2 hadden het erg zwaar. Zowel de keeper van Purmersteijn als Omar hielde ze alle schoten tegen. Omar bleef de mannen van E2 aanmoedigen. Dan breekt E2 uit. Fin geeft een pass naar Wesly die door pass naar Danny en hij maakt het mooi af 1-2 (10.10).

FCP bleef druk zetten, waardoor Quido een kans kreeg om 2-2 van te maken. Maar dat lukte helaas niet.

Corner, die genomen werd door Danny, werd weggekopt, kwam bij Wesly terecht en schoot hem erin 2-2. (10.22).

Na een pep talk in de kleedkamer stond er een andere E2 op het veld. FCP zette meteen druk, waardoor Sem een kans kreeg, schoot, maar de bal ging er naast. Ook kreeg Dinaritichel de kans om een doelpunt te maken maar ook deze werd gemist. Purmersteijn kwam nu niet zo makkelijk voorbij Lex, die heel goed stond te verdedigen.

Er volgt een aanval die begint bij Quido, pass naar Dinaritichel, maar werd niet door Sem afgemaakt. Corner, genomen door Dinaritichel en onze kleinste mannetje Danny kopte hem erin. 3-2 (10’53)

De spanning stijgt en de druk ligt nu bij Purmersteijn. Yusab schiet op het doel, uit de rebound krijgt Quido de bal en schiet hem erin 4-2 (10’57). Dan komt Purmersteijn nog. Ze schieten 4 keer achter elkaar op het doel, maar Omar heeft ze alle 4 tegen gehouden. Petje af.

E2 Bedankt voor deze geweldige wedstrijd. Op naar de volgende wedstrijd.

Samantha