FC Purmerend F1 – FC Volendam (rkav) F1

Volendam (rkav) F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

20 september 2014 8:45

We spelen vandaag tegen de F1 van FC Volendam. Het is vroeg in de ochtend, want om 08.15 uur moest iedereen verzamelen. Het is behoorlijk mistig op het veld. Het is 08.45 uur als de wedstrijd begint. Beide teams zijn op zoek naar de opening om een doelpunt te maken. Het gaat gelijk op, de teams hebben naast de aanval ook de verdediging goed op orde. Stijn heeft de spits goed in de gaten en de spits van FC Volendam heeft met Stijn in de verdediging bijna geen kans. Het is een pittige start. Maar in de 5e minuut valt dan toch het eerste doelpunt voor FC Purmerend door een keurige pass van Fawzi op David die middels een afstandsschot de bal over de keeper tegen het net aan weet te krijgen.  Beide teams vechten om de bal en FC Volendam ziet kans om bij ons doel te komen, het is Freek die met een mooie snoekduik de bal uit het doel weet te stompen. Kort daarna gevolgd door een mooie kopbal van Vince die op deze manier de bal uit het doel weet te houden. Helaas valt er ook een eigen doelpunt na een hoekschop. Met een tussenstand van 1-1 gaan we de rust in. Na de rust gaat de strijd onverminderd door. Na een korte blessurebehandeling van Deacon die door de tegenpartij onderuit werd gehaald kregen we een vrije schop. Door een keurige bal van David naar Jesse, wist Jesse de bal voorbij de keeper te schieten, waardoor de stand op 2-1 kwam.  En na een verre uittrap van Freek gaat Tijs op avontuur met twee mannen van FC Volendam op zijn hielen. Tim sluit bij en de twee mannen proberen tegen vijf verdedigers van FC Volendam toch de bal in het doel te krijgen. Doordat de middenvelders iets wat laat aansluiten weten de mannen toch druk te zetten op de tegenstander en verovert Jesse de bal, kapt twee man uit en schiet richting doel, waarop Tijs het laatste tikje tegen de bal geeft en de stand op 3-1 komt. Kort daarna volgt het fluitsignaal en heeft FC Purmerend deze mooie wedstrijd met  3-1 gewonnen. We hebben goed voetbal gezien en volop strijd. Jullie hebben de toeschouwers laten genieten, een knappe overwinning!