FC Purmerend C2 lijkt klaar voor de competitie

DZS C1

10 september 2014 19:00

Om te beginnen aan mijn verslag gaf het mij wel een goed gevoel om hier te zijn bij  DZS, aangezien dit mijn oude club is uit mijn jeugd. Dus moet dit een makkelijke wedstrijd worden voor Purmerend. We begonnen de wedstrijd met op de bank als reserve spelers Samir en Jorn. Gelijk zet Purmerend druk op het team van DZS en dat gaf snel resultaat Younes nam een hoekschop maar werd niet benut door zijn medespelers.  DZS keeper plaatst de bal op het middenveld en Sven krijgt de bal en plaatst hem bij Omar en die schiet hem hard in de rechter boven hoek. 0-1. Daarna word de druk nog meer op gevoerd en het lijkt of DZS zich helemaal weg laat spelen. Younes krijgt de bal en in samen werking met Omar weet Younes de bal op een mooie manier in het doel te krijgen 0-2.  Maar de strijd is nog niet gestreden de bal werd geplaatst via Jay naar Omar en Omar scoort de 0-3 . Maar we moeten niet te vroeg onze scherpte verliezen want de jongens van DZS vinden door een fout van onze verdediging een gaatje in onze defensie en scoren de 1-3. Maar de jongens van Purmerend laten hun kop niet hangen en vinden vanuit het middenveld word de bal via Jay naar Driss geplaatst en die schiet de bal in de rechter boven hoek , de 1-4 is binnen. En ze blijven maar doorgaan die Purmerenders Yournes  scoort de 1-5 een mooi schot na wat gerommel door de verdediging van DZS. Maar toen was het pauze. Na de pauze stonden Alper en Younes reserve. Wat we niet in de kantine kregen omdat er geen koffie was werd keurig door iemand van DZS gebracht op de tribune en nog gratis ook. Een dikke pluim voor deze sportieve club. We gingen weer goed van start Samir schiet de bal naar Omar. De bal werd via het middenveld naar de rechtbuiten geplaatst en Samir schiet de 1-6 binnen. Maar we moeten onze scherpte niet opnieuw verliezen  want DZS weet toch door onze verdediging heen te komen en schiet een hele lastige bal voor onze keeper Luuk  in het doel 2-6. Luuk schiet de bal uit en plaatst hem op het op het middenveld bij Sven en die weet hem mooi in te schieten de 2-7 is binnen. De bal word al gauw weer op gepakt door onze mannen en komt terecht bij Yael die weet hem naar voren te spelen en na wat heen en weer spelen scoort in de rebound Sven de 2-8. Sercan weet met een mooi schot de bal te plaatsen bij Driss maar die mist hem jammer genoeg.  DZS komt met een aanval  maar onze Luuk houd hem mooi tegen. In de laatste spel minuten neemt Samir een corner en plaatst hem bij Driss en die scoort de 2-9. Scheids fluit de wedstrijd af.

Peter Servaas.

Opstelling FC Purmerend C2:
Luuk Smit, Leon Servaas, Jay Dijkshoorn, Alper Ozdemir, (46’ Jorn Veltrop), , Duwayn de Vlugt, Yael Doest, Sven van Meekeren, Sercan Akdas, Younes Mashouki, (46’ Samir Kchicheb), Omar Naitaicha, Driss Kchicheb