Een doelpuntrijke overwinning van onze Toppers

SVA F6

F-pupillen zaterdag, F9, 7e klasse 12

27 september 2014 8:45

Martin Mijzen

Wat een heerlijke ochtend!!

Onze 2e thuiswedstrijd stond op het programma.
Vroeg uit de veren, dat was wel weer aan de orde na de schappelijke tijd van 10.00u vorige week.
We moesten even wat eerder zijn ivm de teamfoto die fotograaf Jeroen Otten nog moest nemen omdat we deze week compleet waren.

Nadat de teamfoto was genomen was het tijd voor de portretfoto's. Iedereen had de haartjes strak gekamd en staat er top op!!

De jongens stonden te trappelen om te beginnen.
Eerst maar even de warming-up. Het team doet dat elke week perfect. Het is ook erg belangrijk om dit te blijven doen voor elke pot.

De jongens van SVA F6 kwamen eraan. Ze waren wel weer wat groter dan onze jongens en het leek wel alsof we tegen Ajax moesten..Wit-Rood-Wit.

Het fluitsignaal klonk van de scheidsrechter. Martin, nog bedankt voor het fluiten!

We mochten beginnen. Vanaf minuut 1 zaten we er bovenop. Voorin waren het Amaro en Sem die maar 1 doel hadden vandaag... Scoren! En dat werd er gedaan hoor...
Nadat het in de eerste minuut een beetje op een rommeltje leek was het Sem die sterk doorging en de bal veroverde en hij schoot knap de 1-0 binnen in de 2e minuut.
SVA mocht de aftrap nemen. Op het moment van het spelen van de bal ging iedereen er direct weer vol voor. Met Keano, Rayan en Sami op het middenveld bleef onze motor lekker draaien. Gescoord werd er overigens niet in de eerste minuten na de 1-0. Het was zelfs SVA dat een aantal aardige kansen kreeg. Riff en Jesse zorgde er voor dat de ballen niet bij Mees kwamen. SVA mocht een corner nemen. Het was nu Ralph die de bal goed wegwerkte en de bal doorspeelde naar Amaro die op zijn beurt begon aan een heerlijke rush. In de 7e minuut was het dan ook raak. 2-0!! Dat is lekker. In de minuten die daarna volgde was het over en weer van kansen. Zeer goeie verdedigende acties van Riff, Jesse en Ralph. Wat een bikkels zijn dat toch. SVA kwam er toch een aantal keer door omdat we teveel met zijn allen naar voren speelde maar toen was onze rots in de branding. Mees, wat begin jij een echte topkeeper te worden!! De aanwijzingen van Ali neemt Mees maar al te graag over. Op het juiste moment je doel uit en dat was dan ook de reden dat er niet werd gescoord door SVA. Echt SUPER. In de 12e minuut was het wederom Amaro die heerlijk en knap raakschoot na fantastisch voorbereidend werk van Yves... Yves bleef maar gaan vandaag. 3-0. Het was rust. Even op adem komen in de kleedkamer. Uiteraard voorzien van wat limonade. De 2e helft begon. FC Purmerend was wat slaperig uit de kleedkamer gekomen. In de 2e minuut van de 2e helft was het dan ook de spits van SVA die alleen op Mees mocht afgaan en knap raak schoot. Het stond 3-1. Vanaf dat moment waren de jongens weer wakker. Er werd weer gevochten voor elke bal. Geen 1 mocht er niet voor ons zijn. Rayan, Yves, Sami en Keano, ze bleven gaan op het middenveld. Toen begon de doelpuntenregen. Sem kreeg het op zijn heupen. Als een echte spits  maakte hij er in de 3e minuut 4-0 van...Die 4-0 was een echt knappe goal schuin vanaf links. Zonder goed voetbal van de rest van het team kreeg hij deze kansen niet. Iedereen langs de lijn was aan het genieten van de goeie passjes en kansen. In de 5e minuut scoorde Sem de 5-0. Het hele team dacht kennelijk aan scoren want op een gegeven moment stonden er zelfs 4 spelers van SVA achter onze verdediging. dat resulteerde ook in de 15e minuut van de 2e helft voor de 5-2. Ze waren weer wakker. Kans na kans na kans...We mochten corners nemen. Jesse nam 2x een fantastische corner, helaas werd deze gemist voor het doel. De jongens zetten de keeper goed onder druk bij zowel de uitgooi als een uittrap. Doordat ze dat zo goed deden en Sem maar aan 1 ding dacht...Scoren...liep de score snel uit naar 6-2 in de 18e minuut, 7-2 eveneens in de 18e minuut, 8-2, 9-2 en uiteindelijk 10-2. Stuk voor stuk heerlijke doelpunten. De één nog mooier dan de andere. Maar de allermooiste was de voorbereidende actie van Rayan. Rayan speelde op speelsgemak 3 man uit!.

Wederom een heerlijke wedstrijd waar iedereen van heeft genoten!!

Volgende week staat er een belangrijke wedstrijd op het programma.. tegen de koploper.