KSV F1 – FC Purmerend F1

KSV F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

27 september 2014 10:30

De derde wedstrijd van de competitie bracht ons in Heerhugowaard, op de uitgestrekte velden in het noorden, tegen KSV. Een schitterende zonnige dag om te voetballen. Ondanks dat KSV onderaan stond met 2 gespeeld 0 punten bleek KSV een geduchte tegenstander.  Al meteen na de aftrap trok KSV ten strijde en werd onze achterhoede geleid door Vince en Stijn  flink onder druk gezet. Met name de eerste 5 minuten werden we overdonderd door de aanvallen van KSV (het was voor de jongens ook de eerste keer dat ze zo “laat” op dag moesten voetballen, dus dat was even schrikken). Freek had een paar knappe reddingen. We mochten van geluk spreken dat er een doelpunt van KSV werd afgekeurd vanwege hands. Direct hierna trok Purmerend in de aanval waarbij Tijs net naast schoot. Een paar minuten later werd er een hoge bal op David gegeven die goed gered werd door de keeper van KSV. KSV kon de bal niet lang in hun bezit houden, een geblokte bal  werd door Deacon goed meegenomen hetgeen leidde tot een mooie aanval waarbij David de bal net voorlangs schoot. Op jacht naar het eerste doelpunt  schoten Tim en Tijs de bal na een paar snelle counters  naast het doel. Het goed druk zetten op de achterlinie van KSV leidde tot een corner die door Tim, die naar de eerste paal liep, langs de verkeerde kant van de paal werd geschoten. Een snelle uitval van KSV werd vervolgens teniet gedaan door onze stofzuiger Fawzi waarbij Tim na een goed uitgespeelde actie Deacon vrij speelde die helaas op de paal schoot. Een paar minuten later was het Jesse die een kanonskogel afvuurde die de keeper uit het doel ranselde. KSV kwam er eigenlijk niet meer aan te pas, maar de bal wilde maar niet in het netje. De druk werd opgevoerd en na een mooie voorzet van Tijs schoot David de bal diagonaal achter de keeper, 0-1.  Dit leek dan ook de ruststand te worden, aangezien het doelpunt aan het einde van de eerste helft viel. Waarschijnlijk dachten de jongens er net zo over, want na nog enkele schoten van Purmerend, waarvan één schot fantastisch werd gered door de keeper, zette KSV een aanval op [waarvan wij dachten dat de bal over de lijn was], die enkele seconden later achter Freek belandde, 1-1. Na wat gemopper van onze kant [de bal was overigens niet achter de lijn], waardoor de organisatie in het veld volledig wegviel, zette KSV via de rechterkant een snelle aanval op en lag de bal voor de tweede keer achter Freek, 2-1. Niet verdiend maar wel de realiteit. Rust.

De tweede helft ging Purmerend er weer fris tegenaan. Jesse schoot een vrije trap in één keer op goal die goed werd gered door de keeper. Toch waren we nog niet goed bij de les, want door met zijn allen niet goed te verdedigen kwam KSV min of meer gelukkig op 3-1. Het leek er op dat we de wedstrijd uit handen gaven, maar door wederom goed verdedigen van Vince en Stijn, die de boel achterin potdicht hielden kwam Purmerend via een aanval uit het niets door Jesse op 3-2.  Dit was toch wel een domper voor KSV, zij dachten de wedstijd onder controle te hebben, maar in plaats van de wedstrijd uit te spelen was de spanning terug. Een afdraaiende bal uit een corner van Jesse [die door allen werd gemist] werd door een speler van KSV onderschept, die vervolgens direct de aanval zocht, maar bij het passeren van de middenlijn  werd geblokt door Stijn. De hieruit volgende aanval van Purmerend  werd door een splijtende  pass van Fawzi door David op doel geschoten, maar de keeper hield de bal in eerste instantie tegen. De afvallende bal werd door David op subtiele wijze ingekopt, 3-3. De spanning was geheel terug, maar bij de eerst volgende aanval van KSV lag de bal alweer achter Freek, 4-3. Na de monster overwinningen van de laatste weken, sloeg daarna het vlammetje in de pan bij Purmerend. Enigszins gefrusteerd hielden wij ons niet aan onze sportieve plicht, ook hier leren wij met zijn allen van, maar na de frustaties te hebben uitgesproken werd de wedstrijd vervolgd. Het spel kon nog alle kanten op, de wedstijd bleef spannend en Purmerend  vechtte nog voor wat het waard was. De tijd tikte door, de trainer van KSV gaf nog een signaal aan de scheids dat het tijd was, maar David wist een voorzet goed te controleren en met uiterste kracht langs de keeper van KSV te schieten waarbij de bal uiterst traag het doel in rolde, 4-4. Direct daarna werd er afgefloten. Einde wedstrijd!
Enkele beelden van deze wedstrijd: http://youtu.be/13bKzSwRGeQ

De hierop volgende strafschoppenserie was van een hoog niveau, de meeste ballen vlogen er mooi in, zowel van KSV als Purmerend. Op naar de volgende wedstrijd en een derde plaats in de poule!