Verslag ZCFC D1 - FC Purmerend D3, uitslag 0 - 4

ZCFC D1

D-pupillen zaterdag, D3, 2e klasse 05

4 oktober 2014 11:00

Op een van de laatste nazomerdagen begint om 11.00 uur  onze wedstrijd bij en tegen ZCFC. Twee van onze concurrenten hebben met grote cijfers van deze ploeg gewonnen, maar wij moeten waken voor onderschatting om onze ongeslagen reeks wedstrijden voort te zetten.

We beginnen met Duncan, Hugo en Gijs in de wissel. Tobias heeft nog voor de wedstrijd last van zijn enkel, maar kan beginnen. Tommy begint mid-mid. Rick komt een paar keer goed door op rechts. We hebben ook de meeste druk op de tegenstander. Helaas leid dit nog niet tot doelpunten. Na het eerste kwartier zonder score gaan  we meer uit positie lopen en verliezen ons veldoverwicht. Doordat ZCFC ook meer op onze helft terechtkomt, is er de kans op een counter met Jayden en Rick, waaruit helaas geen doelpunt wordt gemaakt. ZCFC valt hierna ook goed uit en Tobias moet redding bieden. 10 minuten voor rust wederom goede kans voor Rick. Hij schiet net over! Duncan zet goed vanuit de achterhoede en ze Gijs voor de keeper vrij. Helaas wederom geen doelpunt. Gijs breekt wederom door en er wordt een overtreding op hem gemaakt. Vrije trap net buiten het strafschopgebied  Jari schiet over de muur, maar wel in de handen van de keeper. Opnieuw een uitval via rechts, maar wederom geen doelpunt.  Gijs speelde op Jayden, maar de keeper van ZCFC pakte deze bal goed. Vlak voor rust nog een handsbal buiten het strafschopgebied. Duncan neemt deze vrije trap, maar schiet over. We gaan met 0 - 0 de kleedkamer in.

Bij het begin van de 2e helft heeft Rincke besloten om meer druk naar voren te creëren. Duncan begint op linksbuiten en Gijs in spits. Gelijk wordt de druk opgevoerd en kan Rick op aangeven van Gijs de 0 -1 scoren. Eindelijk is de ban gebroken. Kort hierna schiet Gijs voorlangs. We blijven wel wat slordig in de dekking en ZCFC komt voor ons doel, maar hun spits mist de bal. We voetballen erg onrustig, er wordt te vaak zonder goed te kijken overgespeeld en dus balverlies geleden. Duncan is inmiddels naar het middenveld verplaatst en kan vanaf eigen helft een solo actie maken, loopt om keeper en scoort 0 - 2. Vlak hierna opnieuw een counter via links en Duncan zet voor op Gijs, 0-3. We zitten even in de flow en vlak hierna gooit Dion in op Rick, die Gijs vrij voor keeper zet. 0 - 4. Zoals verwacht loopt de score op zodra het 1e doelpunt valt. Opnieuw een mooie aanval van Jayden en Gijs waarbij de keeper mooi redt. We hebben hierna nog diverse kansen, onder meer een vrije trap van Tommy in de handen van de keeper en Tommy kan ook nog een keer alleen op de keeper af. Helaas wordt hij kort vastgehouden en schiet hij in de handen van de keeper. De eindscore blijft 0 - 4.

Opnieuw dus winst voor de D3. Bij vlagen wisten wij vandaag mooie combinaties te maken en toch weer 4 keer te scoren. Er zijn echter ook nog voldoende zaken waar Rincke met de jongens mee aan de slag kan.
Renger