Purmesteijn E3 - FC Purmerend E2

Purmersteijn E3

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse 03

27 september 2014 11:00

Het is vandaag Zaterdag 27 september en onze jongens moesten wederom spelen tegen de E3 van Purmersteijn. Verwacht werd dat zij zich op ons wilden revancheren naar aanleiding van hun vorige nederlaag tegen ons, dus enige spanningen waren bij onze jongens aanwezig.

Al vanaf de eerste minuut echter waren het onze jongens die domineerden en Lex haalde gelijk hard uit op het doel, echter de keeper van Purmersteijn voorkwam dat de bal tussen de palen belandde. In de 4e minuut echter was het wel raak doordat Yusab vanuit een hele korte (vrijwel onmogelijke) hoek toch een schot op doel waagde en scoorde…de 0-1 was een feit. Onze ijzersterke verdediging bemand door Lex en Finn voorkwam dat Purmersteijn kon doorbreken en onze aanval die daarop volgde wordt rustig opgebouwd door een pass van Yusab op Wesly die het vervolgens in de 6e minuut afmaakte en scoorde…0-2. In de eerste minuut daarna was het wederom Wesly die de 0-3 scoorde..prachtige goal ! Ogenschijnlijk was het “kwartje” gevallen bij Purmersteijn en in de 9e minuut was het Purmersteijn die hard uithaalde op doel, echter onze topkeeper Omar wist te voorkomen dat de bal ons net raakte. In de 12e minuut wederom een prachtige opbouw van onze jongens..Finn speelt de bal vanuit de acherhoede strak op Wesly die vervolgens de bal doorspeelt op Dinaritchel en Dinaritchel geeft een mooie strakke voorzet op Yusab die wist te scoren…de 0-4 was een feit. Wederom een mooie opbouw in de 24e minuut door combinatie van Wesly op Danny, Danny op Quido en Quido plaatste uiteindelijk de bal tussen de palen van Purmersteijn…0-5. Onze jongens waren op dreef en in de laatste minuut van de eerste helft was het wederom Quido die de 0-6 wist te verzilveren..

De tweede helft was echter anders dan de eerste helft. In de eerste helft waren het onze jongens die de wedstrijd domineerden, echter in de tweede helft waren we minder dominant en was het Purmersteijn die sterk terugkwam. Afgezien van wat goede en harde schoten op doel door Dinaritchel en Sem waren wij in de tweede helft van de wedstrijd voornamelijk bezig met voorkomen dat Purmersteijn kon scoren. Omar had het dan ook erg druk en was keer op keer in staat om de voorkomen dat de schoten van Purmersteijn op ons doel het net raakten. In het midden lieten jullie af en toe gaten vallen en waren op momenten niet aanspeelbaar door achter de man te gaan staan. Voorzetten waren soms ook minder zuiver dan in de eerste helft. De temperatuur sprak onze jongens natuurlijk ook parten.

Al met al een door ons team gedomineerde wedstrijd en wederom 3 punten in de pocket!