Beemster F2 - Purmerend JO9-3

Beemster F2

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

18 oktober 2014 9:00

En er komt maar geen eind aan de zomer. Onder een heerlijk zonnetje mochten we vandaag de wedstrijd tegen Beemster spelen. Max had zich afgemeld, maar was er toch en zo konden we de wedstrijd om 9:00 aanvangen met Max op doel.

Voor de wedstrijd de heren nog even toegesproken, want de algemene instelling was dat Beemster toch ergens onderaan stond en dat we dus wel even zouden winnen. Dat is precies de instelling waarmee Ajax punten laat liggen tegen Groningen en Feyenoord verliest van Willem II. Als je niet scherp begint aan de wedstrijd levert dat  meestal problemen op. Nu was de tegenstander vandaag niet goed genoeg om ons pijn te doen, maar de scherpte ontbrak wel. Er werd wel redelijk gespeeld en heel goed verdedigd, maar we wisten de vele kansen die we creëerden niet te benutten. Moet daar wel bij gezegd worden dat Beemster over een uitstekende keeper beschikt en dat we ook geen geluk hadden met twee ballen op de paal. Desondanks hadden we met 0-4 of 0-5 moeten gaan rusten, maar was de ruststand slechts 0-1 omdat Jordi, in de laatste minuut, een solo actie maakte door het centrum van de verdediging van Beemster en keurig met zijn linkervoet afrondde in de linker hoek.

In de rust toch aangegeven dat we veel beter waren dan de tegenstander maar dat we rustiger moeten zijn aan de bal. Dus niet de bal gelijk wegschieten als we hem krijgen, maar controleren, kijken en dan spelen.
Met Daniël op doel trapten we af voor de tweede helft. Het spel speelde zich weer volledig af voor het doel van Beemster en de coach van Beemster verzuchtte dat hij wel blij was dat wij doorgingen met het missen van kansen, zodat zijn team er in bleef geloven. Na weer een enorme gemiste kans zei hij: “jullie hadden al met 6-0 voor moeten staan”. Gelukkig werd er wel goed gespeeld en we creëerden voldoende kansen. De uitbraken van Beemster werden vakkundig in de kiem gesmoord, of Daniël was op zijn post om de bal onschadelijk te maken. In de 14e minuut besliste Jordi de wedstrijd door de bal snoeihard in de rechterhoek te schieten, 0-2. In de laatste minuut belandde en schot op doel van Jordi via een verdediger voor de voeten van Roan, die niet twijfelde en de bal hard onder de keeper door schoot, 0-3. Dit was ook de eindstand.

Wat moet je hier als coach nu van vinden? Er werd redelijk gevoetbald, maar er werden ook heel veel kansen gemist. Je wint met 3-0 maar je merkte ook dat er niet heel geconcentreerd werd gevoetbald. 3 punten erbij, maar toch was je blijer met het spel na de 4-2 nederlaag tegen Monnickendam. We zullen het er maar op houden dat het ritme ontbrak na het vrije weekend vorige week en de trainingsloze vakantieweek. Deze week weer vol aan de bak en volgende week laten jullie weer zien hoe goed jullie kunnen voetballen!

Tot zaterdag,

Rindert