FC Purmerend F1 – Zouaven F1

Zouaven De F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 02

18 oktober 2014 8:45

Na twee weken achter elkaar uitwedstrijden te hebben gespeeld is het zo ver, onze boys mogen weer thuis spelen. De F1 begon de wedstrijd vol overtuiging. De jongens waren scherp en de passen gingen steeds naar de juiste persoon. Binnen twee minuten viel het eerste doelpunt  door mooi samenspel. Purmerend  had controle over het spel. Ze durfden naar voren te spelen met mooie acties.  De aanvallers van FC waren snel met de bal en de druk op Zouaven was goed te zien, met name in de eerste 10 minuten van de wedstrijd. De thuisploeg had een  aantal kansen om een grotere voorsprong op te bouwen maar dat lukte elke keer net niet.

Zouaven probeerde af en toe naar voor op te bouwen met lange ballen wat er soms  dwingend uit zag maar onze verdedigers waren er meestal op tijd. Na een kwartiertje voetballen begon FC onnodige foutjes te maken, te lang dribbelen en soms was het  moeilijk de vrije man te vinden. Een paar keer moest FC keeper ver uit zijn doel komen om een gelijkmaker te voorkomen.

FC pakte weer de initiatief. Ze zetten enorme druk op de tegenstander waardoor ze de wedstrijd weer onder controle kregen.  Een inrolletje van de FC keeper resulteerde in  een mooi driehoek combinatie spel er volgde een trap op het doel maar de keeper van Zouaven pakte hem. De tegenstanders  hadden hun handen vol van het spel van Purmerend. FC ging  steeds beter voetballen;  met de rust stond FC voor met 2-0.

Tijdens de rust kregen de jongens aanwijzingen. De tweede helft was  begonnen, FC trapte af en direct werd druk opgevoerd en binnen 21 minuten 3-0. De jongens waren scherp,  gaven geen ruimte voor de tegenstander. Onze  jongens waren vandaag super sterk, ze wonnen bijna alle duels en bleven aanvallend voetballen.  Ze creëerden mooie kansen maar het af maken bleef soms lastig. FC kwam weer in actie. Ze bouwde het spel mooi op, na 3 keer de bal passen stonden ze voor de doelman van Zouaven; weer geraak 5-0. De F1 van Purmerend was niet te stoppen, de boys werkte goed samen en na 28 minuten voetballen stonden ze 6-0 voor. De tegenstander verloor bijna elke  bal, FC zette een mooie aanval op van de rechterkant en probeerde te scoren maar dat werd geblokt door een geweldige redding van de keeper. Het is corner, een voorzet van de linker kant een prachtige kopbal 7-0.

FC-Purmerend bleef gewoon doorjagen.  5 minuten voor tijd hadden de boys mooi vrij spel, prachtige voorzet van links de keeper zat er net naast en meteen werd dit afgestraft; 8-0. Er was geen weerstand meer van de tegenstanders. Onze  jongens zetten het verder door tot het eindsignaal. Eindstand 10-0.

Het publiek heeft zeker van genoten. FC was meer efficiënt qua het maken van doelpunten in de tweede helft. Ze speelden met hoog tempo en zeer overtuigend. De verdedigers van FC deden heel goed om de nul tegen te houden, compliment waard. Dit is zeker een van de mooiste wedstrijd tot nu toe! Houd het vol volgende week weer knallen.