Scouting

Contactpersoon Scouting: Jan Wichhart

Selectieprocedure onderbouw en bovenbouw

Er zal gedurende het jaar meerdere malen gescout worden en ook beloftetoernooien worden georganiseerd (indien noodzakelijk) zodat er verschillende meetpunten- en scoutingsmomenten zijn. Het kan echter zijn dat er ook selectiewedstrijden dienen te worden georganiseerd (voor een bepaalde leeftijdsgroep) maar dat zal dan tijdig worden gecommuniceerd.

Interne scouting
Met ingang van seizoen 2011/2012 is bij FC Purmerend de interne scouting bij onze jeugdafdeling van start gegaan. Hoofddoelstelling is om jeugdspelers die in niet selectieteams spelen te scouten, ten einde de meest talentvolle spelers alsnog naar de selectie door te kunnen stromen. Het interne scouting apparaat bestaat uit scouts met de nodige ervaring.